جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پیشرفته ترین تصفیه خانه آب ایران در قم

تسکو- تجهیزات قالبندی تصفیه خانه آب قم

صفیه‌خانه آب قم با جمعیت تحت پوشش ۸۰۰ هزار نفر حدود ۶۵ درصد از آب مورد نیاز شهر قم و نیز برخی از روستاها و کارخانجات مسیر خط انتقال را تأمین می‌نماید. آب خام ورودی این تصفیه خانه از سد ۱۵ خرداد که در نزدیکی روستای عباس‌آباد در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب قم و ۱۲ کیلومتری شمال شهرستان دلیجان بر روی رودخانه قم رود قرار دارد تأمین می شود.طراحی و ساخت قالب بتن سازه های حوضچه اختلاط سریع – حوضچه های زلال ساز-زلال‌سازها (کلاریفایرها)-مخزن هم سطح سازی-مخازن ذخیره آب صاف و …. توسط شرکت تسکو انجام گردیده است.

تسکو- تجهیزات قالبندی تصفیه خانه آب قم
تجهیزات قالبندی تصفیه خانه آب قم

 

تاسیسات تصفیه آب متمرکز بر اساس فرآیند های انعقاد ، لخته سازی و گندزدایی انجام می شود و مقرون به صرفه ترین در تصفیه مقادیر زیادی آب است. با این وجود ، هزینه های زیادی برای زیرساخت ها در پی دارد که تهیه آن در مناطق روستایی کشورهای در حال توسعه دشوار است و به طور کلی با استفاده از بودجه دولت نصب می شوند. از این رو ، درمان متمرکز فقط در متروهای کشورهای در حال توسعه وجود دارد و عمدتا به نفع جمعیت شهری است. هزینه حمل آب به تصفیه خانه متمرکز و از تصفیه خانه به خانوارهای شخصی هزینه عمده دیگری است که منافع آن را برای مناطقی که دور از تصفیه خانه هستند محدود می کند. از این رو تصفیه خانه های متمرکز معمولاً در مجاورت منابع آب شیرین (رودخانه ها یا دریاچه ها) نصب می شوند و به نفع مردم ساکن در نزدیکی این مجموعه های آبی است.

تسکو- تجهیزات قالبندی تصفیه خانه آب قم
تجهیزات قالبندی تصفیه خانه آب قم
تسکو- تجهیزات قالبندی تصفیه خانه آب قم
تجهیزات قالبندی تصفیه خانه آب قم
تسکو- تجهیزات قالبندی تصفیه خانه آب قم
تجهیزات قالبندی تصفیه خانه آب قم

 

روند فیزیکی جداسازی و حذف مواد ناخواسته از آب بدون استفاده از محصولات شیمیایی که می تواند منجر به محصولات ثانویه ناخواسته شود. روش های غشایی می توانند به حل مشکلات پیش آمده در تکنیک های متداول تصفیه آب کمک کنند ، زیرا با انتخاب مناسب نوع غشایی (اندازه منافذ یا “قطع”) به طور موثری انواع آلاینده ها را حفظ می کند .

واقعیت این است که جدایی به صورت کاملاً فیزیکی صورت می گیرد ، به این معنی که اجزای جدا شده تحت تغییرات شیمیایی یا بیولوژیکی قرار نمی گیرند. غشا  را می توان به عنوان یک سد لایه نازک تعریف کرد که قادر به انتقال انتخابی یا ترجیحی مخلوط است . در فرآیند غشا ، جریان مایعی که به سطح غشا عرضه می شود ، به عنوان خوراک شناخته می شود. این قسمت از جریان را که از غشا  عبور کرده ، نفوذ نامیده می شود و  باقیمانده روی غشا ، تجتناب ناپذیر است. در مورد تصفیه آب ، نفوذ (فیلترات) محصول فرآیند و نگهدارنده پسماند است.

عامل تعیین کننده درجه تصفیه آلودگی بدست آمده ، نوع غشایی است که بر جریان یونها یا مولکولها از طریق این پارتیشنها تأثیر می گذارد. غشا  را می توان از مواد آلی یا معدنی ، مصنوعی یا طبیعی تهیه کرد. مشهورترین آنها پلی آمیدها ، پلی آمیدهای زره ​​پوش ، پلی سولفون ، پلی وینیل کلراید و تری استات سلولزی است. غشاهای آلی از بسیاری از لایه های مختلف پلیمری آلی ساخته شده اند که معمولاً به صورت یک لایه نازک بر روی پارچه ای تحمل کننده یا پارچه ای غیربافته تولید می شوند. غشاهای معدنی از سرامیک ، شیشه یا کربن ساخته شده اند. به طور معمول ، آنها از یک فیلم پشتیبانی متخلخل تر تشکیل می شوند که یک فیلم ریز متخلخل نازک روی آن رسوب می کند. غشاهای معدنی در مقایسه با غشاهای آلی در برابر فشار بالا ، تغییرات بزرگ pH و دمای بالاتر مقاومت بیشتری دارند. آنها همچنین با عمر طولانی تر مشخص می شوند. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهندس زمانی
مدیر فروش
0912-8888904
zamani@teskoco.com