جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اجزای بتن – مصالح و طرح اختلاط

ستون بتنی

بتن یکی از همه گیرترین ، انعطاف پذیرترین و پویاترین مصالح ساختمانی در تاریخ معماری است. با ارائه یک تکنیک عمیقاً متفاوت ساختمان به معماران و مهندسان ، روش طراحی و ساخت ساختمانها در عصر مدرن را به میزان قابل توجهی تغییر داده است.توانایی ارزیابی بتن به عنوان یک ماده ساختاری متنوع از نظر زیبایی شناسی ، تسکو را به سمت نوآوری های بسیاری در بتن اکسپوز سوق داده است. انعطاف پذیری بتن در طراحی ، طراح را قادر می سازد سازه های غیر ممکن با سایر مصالح ساختمانی را ایجاد کند. ترکیب این انعطاف پذیری بندی و بهینه سازی بتن ، امکان تحقق سازه هایی با ارزش واقعی معماری را فراهم می کند.

طراحی و بهینه سازی مخلوط بتن مناسب برای کاربرد اکسپوز ضروری است. علاوه بر این ، به لطف رنگدانه های بتن و مواد افزودنی با کیفیت بالا  معماران می توانند طرح های خاصی برای سازه های بتنی در نظ داشته باشند.همانطور که می دانیم یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده بتن با کارایی بالا ، با دوام و زیبا که امروزه تولید می شود ، مواد افزودنی بتن هستند. مواد افزودنی بتن مواد شیمیایی یا مواد افزودنی طبیعی یا ساخته شده ای هستند که در طی اختلاط بتن برای بتن اکسپوز به منظور افزایش خواص خاص بتن تازه یا سخت شده مانند کارایی ، دوام یا مقاومت اولیه و زیبایی سطح بتن اضافه می شوند.مواد افزودنی بتن. تعاریف ، الزامات ، انطباق ، مارک گذاری و برچسب گزاری خاص خود را دارند. یک افزودنی برای بتن ماده ای است که در طی فرآیند اختلاط بتن به مقدار بیش از 5٪ جرم محتوای سیمان بتن اضافه نمی شود ، تا ویژگی های مخلوط را اصلاح کند. در حالت تازه و یا سخت شده در حالی که افزودنی بتن ماده ای است که محتوای آن از 5٪ جرم سیمان بیشتر است. این مربوط به موادی است که مواد اولیه اولیه تولید بتن نیستند ، یعنی شن و ماسه.روان کننده هایی در بتن اکسپوز میزان مخلوط کردن آب را بین 40-20٪ کاهش می دهند. با استفاده از مواد افزودنی بتن پلیمری بهترین نتیجه را می توان بدست آورد. در نتیجه عملکرد آنها ، مخلوط بتن مایع شده ، تخلخل بتن کاهش می یابد و دوام و مقاومت آن افزایش می یابد. از مواد فوق روان کننده در میان سایر موارد ، در تولید بتن پاششی ، بتن خود متراکم و عناصر بتونی استفاده می شود.

مواد افزودنی از این نوع باعث مخلوط شدن حباب های هوا در توده بتن و پخش آنها به طور مساوی در کل حجم آن می شود. با این اصلاح ، بتن در برابر یخ زدگی مقاوم می شود و جذب کمتری دارد ، اما مقاومت فشاری آن کاهش می یابد. افزودن 1٪ هوا به جرم بتن به معنای کاهش مقاومت در حدود 5Mpa است. بهترین نتیجه را می توان با استفاده از نمک های اسید آلی به عنوان مواد افزودنی بدست آورد. از مواد افزودنی هواگیر ، از جمله برای بتن پل ، سطحی و هیدرولیکی استفاده می شود.

در اجرای بتن اکسپوز ، قالب بتن اهمیت ویزه ایی دارد و تقریبا 70 درصد کیفیت سطح بتن اکسپوز بستگی به کیفیت قالب بتن دارد. نوع مصالح اعم از فولاد و چوب فرقی در کیفیت سطح ندارد صرفا خواستگاه معمار یا طراح در تعیین مصالح تاثیر دارد. البته چوب به لحاظ وزن کم دارای اولویت است.

ستون بتنی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهندس زمانی
مدیر فروش
0912-8888904
zamani@teskoco.com