جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چرا قالب لغزنده بهتر است؟

اجرای قالب لغزنده - قالب بتن و داربست تسکو (2)

قالب لغزنده سیستمی است که بصورت بتن ریزی مداوم ، حرکت رو به بالای قالب بصورت ممتد انجام می شود.همانطور که بتن ریخته می شود ، قالب به صورت عمودی با سرعتی ثابت به بالا حرکت می کند و بتن قبل از اینکه از قالب در قسمت پایین خلاص شود ، سخت شود. قالب بتن لغزنده برای سازه های بالای 7 طبقه ( 30 متر) مانند پل ها و برج ها مقرون به صرفه است این سریعترین روش ساخت برای سازه های بتونی مسلح عمودی است ، اما همچنین می تواند برای سازه های افقی مانند معابر مورد استفاده قرار گیرد.

تا زمانی که یک شکل یا هسته منظم وجود داشته باشد ، می توان از قالب برای ریختن مداوم صاف و بدون نیاز به اتصالات استفاده کرد. قالب به جای تکیه بر سایر قسمتهای ساختمان یا کارهای دائمی ، از خود پشتیبانی می کند و با سرعت حدود 300 میلی متر در ساعت افزایش می یابد.بتن مورد استفاده باید به اندازه کافی کارایی داشته باشد تا در فرم قرار گیرد و توسط ویبره یکپارچه شود ، در عین حال سرعت آن به اندازه کافی سریع باشد که از بدنه قالب با مقاومت خارج شود. بتن باید از نظر سرعت گیرش دائماً کنترل شود تا اطمینان حاصل شود که بدنه قالب خیلی سریع به سمت بالا حرکت نکند.

 

قالب لغزنده - تسکو (4)

مزایای قالب لغزنده

با ایجاد لغزش می توان به نرخ تولید بالایی دست یافت ، با این وجود ، هنگامی که بتن ریزی مداوم آغاز شد ، انعطاف پذیری کمی برای تغییر وجود دارد و بنابراین برنامه ریزی بسیار دقیق لازم است.

  1. استفاده از جرثقیل به حداقل می رسد
  2. مونتاژ کفراژ وداربست به حداقل می رسد وایمنی بالاتری برخوردار است.
  3.  نیروی انسانی کمتری نسبت به موارد مشابه بصورت مرحلی ایی(بالارونده یا جهشی) لازم است.
  4.  شرایط انعطاف پذیری وجود دارد که می توان ساختارهای مخروطی را با کاهش ضخامت دیواره (به صورت تدریجی ، در مسافت کوتاه یا پله ای) به دست آورد.

باید توجه داشت هزینه اصلی ساخت قالب لغزنده برای نگهداری بتن است تا زمانی که بتواند با  ایمنی و بدون کنده شدن بتن  خود و سایر بارهای تحمیل شده را انتقال دهد.

 

قالب لغزنده - تسکو (5)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهندس زمانی
مدیر فروش
0912-8888904
zamani@teskoco.com