جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اجرای سردرب بتنی

تسکو طراحی قالبندی و اجرای سردرب (2)

همواره اجرای یک سازه بتنی خاص مانند یک سردرب بتنی از پیچیدگی های خاص خود برخوردار است . هر طرحی که  دارای شکل هندسی خاص باشد به نسبت اجرای آن پیچیده تر و خاص است. به لحاظ قالبندی باید در ابتدا مشخص گردد که آیا نیاز به بتن نمایان یا بتن اکسپوز است و یا سطح ثانویه نما مثل سنگ یا کامپوزیت بروی آن نصب می گردد.

مصالح قالبندی می تواند چوب یا فلز باشد. به لحاظ اقتصادی استفاده از چوب مقرون به صرفه است زیرا برای اجرای یک سازه که فقط یک بار اجرا می شود ترجیحا چوب بهترین و مناسب ترین مصالح است.

تسکو طراحی قالبندی و اجرای سردرب (2)

 

لازمه استفاده از چوب در اجرای قالبندی یک سازه خاص مثل سردرب داشتن یک گروه اجرایی نجار خوب است . به کمک نرم افزارهای مهندسی مثل اتوکد کل سازه مدل می شود و براساس آن پانل های قالب بتن طراحی و ساخته می شود. در صورت استفاده از مصاح فولادی یا فلزی جهت قالبندی معمولا براساس قالب های مدولار طراحی انجام می گردد.اگر امکان اجرای آن نباشد از قالب های خاص استفاده می شود.

برای کفراژبندی یا شورینگ سیستم از داربست های مدولار های از دو نوع داربست چکشی یا داربست مثلثی استفاده می گردد.برای سطوح نامتقارن یا قوسی از سازه های موقت بصورت خرپا جهت انتقال با مرده به داربست یا کفراژ استفاده می شود. همگی این محصولات توسط شرکت تسکو تولید می‌شوند.

 

 

بازدید از صفحات آپارات و یوتوب ما

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهندس زمانی
مدیر فروش
0912-8888904
zamani@teskoco.com