جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فونداسیون بتنی چیست و چگونه فونداسیون بتنی بسازیم؟

فونداسیون بتنی

فونداسیون بتنی پایه ای برای یک سازه است. نوع و اندازه فونداسیون بتنی مورد نیاز شما بر اساس ساختاری است که روی آن قرار خواهید داد. شما ممکن است برای یک چشمه ، یا مبلمان پاسیوی خود ، یا حتی برای یک واحد تهویه هوا به یک پایه بتونی نیاز داشته باشید .
نوع پی را برای ساخت انتخاب کنید.
نوع فونداسیون بتنی بستگی به مساحت فونداسیون و نوع سازه ای که روی آن قرار می گیرد بستگی دارد.

پایه های کم عمق در سطح هم سطح و سخت ساخته شده اند. پایه های کم عمق بیش از 3 فوت (0.91 متر) (91.44 سانتی متر) عمق ندارند و در درجه اول برای پروژه های کوچکتر و ساده تر مانند نگهداری مبلمان پاسیو ، چشمه یا واحد تهویه هوا مورد استفاده قرار می گیرند.
از پایه های عمیق برای پروژه های پیچیده تر استفاده می شود. از پایه های عمیق نیز در شرایط نامناسب خاک یا ساختن سازه ای روی تپه استفاده می شود. عمق پی های عمیق بیش از 3 فوت (91/0) متر (44/91 سانتی متر) عمق دارند و می توانند در سراسر عمق های مختلفی داشته باشند. این نوع فونداسیون برای سوله یا گاراژ جداگانه مناسب است.
پایه های خود را به عرض 2 فوت (61/1 متر) (96/60 سانتی متر) تنظیم کنید. از هر دو طرف 2 فوت (61/6 متر) (96/60 سانتی متر) اضافه کنید. این به درستی فضای کار را فضا می دهد و به شما فضای لازم برای پایه ریزی را می دهد.
صفحات عرض 2 اینچ به طول 10 اینچ (5.08 سانتی متر عرض و 25.4 سانتی متر طول) را برای ایجاد فرم های پایه خود تنظیم کنید. تخته ها را به شکل و اندازه پی ریزی برنامه ریزی شده قرار داده و دراز بکشید.
مربع و فرم را تراز کنید. پس از ریختن بتن ، نمی توان تنظیماتی را در فرم انجام داد. از آنجا که بتن بسیار سنگین است ، اطمینان حاصل کنید که قالب شما محکم و محکم است.

مراحل ساخت فونداسیون بتنی

  • سیمان خشک را به چرخ دستی بریزید.
  • آب را خیلی آرام اضافه کنید. مرتباً هم بزنید.
  • مخلوط را کاملاً هم بزنید. فقط به اندازه کافی آب مخلوط کنید تا سیمان چغندر شود. نگذارید مخلوط خیلی آب دار شود.

به یاد داشته باشید هنگام مخلوط کردن بتن از عینک ایمنی، دستکش و ماسک استفاده کنید.

پایه بتونی خود را بسازید.

  • بتن آماده خود را در قالب بتن بریزید.
  • از ماله خود برای تراز کردن و صاف کردن آن استفاده کنید.
  • اگر می خواهید سطح آن لغزنده نباشد با ماله خود شیار درست کنید.
  • بتن خود را به پایان برسانید.

بگذارید بتن خشک شود.
فرم ها را پس از خشک شدن کامل بتن بردارید. این حداقل 24 ساعت طول خواهد کشید.
بتن را مرطوب نگه دارید تا در صورت گرم نبودن از ترک خوردن جلوگیری شود. آن را حداقل دو بار در روز با شلنگ خیس کنید، اگر در خارج از خانه بسیار گرم باشد، سه بار آن را خیس کنید.
اگر به نظر می رسد باران است روی لنت را بپوشانید. باران می تواند باعث فرورفتگی در بتن شود و باعث ناهمواری فونداسیون بتنی شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهندس زمانی
مدیر فروش
0912-8888904
zamani@teskoco.com