جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

براکت و سکوی بتن ریزی

ساخت سکوی بتن ریزی

متعلقات قالب بندی از ابزارهای لازم و ضروری در پروژه‌های ساخت و ساز است. انواع قالب‌های خاص و مدولار فلزی بتن، داربست‌های مدولار و انواع جک‌ سقفی با استفاده از این متعلقات اجرا می‌شوند. از جمله تجهیزات قالب بندی می‌‌‌توان به سکوی بتن ریزی و براکت اشاره کرد. در اجرای سازه بتنی در هنگام قالب بندی و بتن ریزی در ارتفاع از سکوی بتن ریزی و براکت استفاده می‌شود.

در مقالات دیگر به معرفی اتصالات و متعلقاتی هم‌چون: بولت، مهره خروسکی، واشر کاس، سولجر و … پرداخته‌ایم. در ادامه توضیحاتی در ارتباط با سکوی بتن‌ریزی و براکت قالب بندی آورده‌ایم.

سکوی بتن‌ریزی

سکوی بتن‌ریزی برای حرکت در اطراف قالب، نظارت و بتن‌ریزی استفاده می‌شود. با نصب آن دیگر نیازی به داربست بندی در اطراف قالب نبوده و در نتیجه از شلوغی بی‌دلیل در اطراف قالب بندی جلوگیری می‌شود.

جهت عبور و مرور و ایمنی کارگران در بالای سیستم قالب بندی در هنگام بتن ریزی از سکوی بتن ریزی استفاده می‌شود. این قطعه به آخرین ردیف لوله پشت بند افقی متصل می‌گردد.

این قطعه مثلثی شکل قابلیت نصب آسان به سولجرها و دیگر پشت‌بندها را دارد. پس از نصب و قرار گرفتن تخته زیرپایی جایگاه لازم برای فعالیت نیروی انسانی مهیا است. با محصور کردن لبه‌های کار توسط جانپناه از سقوط احتمالی کارگران نیز محافظت می‌شود.

پلت فرم
طراحی و ساخت سکوهای بتن‌ریزی توسط شرکت تسکو
براکت و سکوی بتن ریزی
استفاده از براکت و سکوی بتن‌ریزی جهت پایداری قالب و عبور و مرور کارگران

 

سکوی بتن ریزی در بالا دیواره متصل می‌شود. و هنگام استفاده از ویبراتور برای متراکم کردن بتن دیواره‌ها و تسلط کارگران بتن‌ریز از سکو استفاده می‌شود. تمامی اجزا از جمله زیرپایی، جان‌پناه، سکوی بتن‌ریزی و جک شاقول کننده در کارخانه تسکو با بهترین کیفیت تولید می‌گردد.

براکت قالب بندی چیست؟

در پروژه‌هایی که عملیات بتن ریزی در چند مرحله صورت می‌گیرد، از براکت استفاده می‌شود. پس از هر مرحله بتن ریزی براکت توسط بولت یا شی بولت مخصوص برای قالب بندی مرحله بعدی نصب می‌گردد. به عبارتی برای قالب‌بندی و بتن‌ریزی در ارتفاع و یا بتن‌ریزی در دو مرحله و بیشتر از براکت استفاده می‌شود.

پس ار انجام بتن‌ریزی مرحله اول باید پیچ درونی و مخروطی براکت را درون بتن جاسازی کرد. تا در مرحله دوم، برای رفتن به ارتفاع بالاتر و بستن قالب، براکت بر روی سوراخ‌های بر جامانده بلت توسط واشر و مهره بلت روی بتن بسته‌شود.

در مرحله دوم بتن ریزی کلیه قالب‌ها، سولجرها، جک‌های شاقول کننده و زیرپایی جهت تردد افراد بر روی براکت نصب می‌گردد. براکت پس از اتمام هر مرحله به راحتی بازشده و در ارتفاع بعدی نصب می‌گردد.

 

براکت تسکو
تولید براکت در کارخانه تسکو

 

براکت قالب بندی
استفاده از قالب بتن و براکت تسکو جهت بتن ریزی در ارتفاع

کاربرد براکت در ساخت و ساز

عملیات قالب بندی یکی از موارد مهم در اجرای ستون، دیوار و سازه‌های بتنی است. البته برای قالب‌بندی و بتن ریزی سازه‌های بتنی در ارتفاع اهمیت حضور براکت بیشتر می‌شود. براکت در دسته متعلقات قالب‌بندی قرار داد که وظیفه آن تحمل موقت قالب بندی است. براکت به عنوان یک تکیه‌گاه. برای قالب‌های در ارتفاع است. براکت‌ها با استفاده از لوله‌ و یا پروفیل قوطی تولید می‌شوند. تفاوت این دو نوع براکت که از لوله یا قوطی تولید می‌شوند مقاومت و وزن آن‌ها است. هم‌چنین باید گفت ایجاد جایگاه جهت شاقول کردن و اتصال داربست آویز از جمله وظایف براکت در قالب‌بندی است.

متعلقات براکت:

پیچ درونی و بیرونی براکت: پیچ درونی برای نصب شدن براکت بر روی آن است. که در نهایت در بتن مدفون می‌شود. براکت بر روی پیچ بیرونی قرار می‌گیرد.

بادامک براکت: این قطعه بین مخروطی و پیچ بیرونی است.

مخروطی براکت: مخروطی از یک طرف با پیچ درونی و از سمت دیگر به پیچ بیرونی و بادامک متصل است.

روش تولید بادامک و مخروطی براکت ریخته‌گری و جنس آن‌ها از چدن نشکن است.

الزاما در تمامی براکت‌ها از این متعلقات استفاده نمی‌شود.

براکت
طراحی سیستم قالب بندی و متعلقات آن

 

براکت تسکو
استفاده از براکت جهت پایداری سیستم قالب بندی در ارتفاع

مزایای استفاده از براکت:

به عنوان یک سکوی موقت اما مستحکم برای پایدار کردن و شاقول کردن سیستم قالب بندی در ارتفاع مناسب است.

نسبت به سایر روش‌های قالب بندی در ارتفاع توجیه اقتصادی دارد. پس از اتمام هر مرحله بتن‌ریزی براکت به راحتی باز می‌شود و در ارتفاع بعدی نصب می‌گردد.

برای ایمنی کارگران زیرپایی و جان‌پناه بر روی براکت قرار می‌گیرد.

قیمت براکت قالب بندی
برای سفارش ابعاد مورد نظر و استعالم قیمت با واحد فروش تسکو تماس بگیرید.

خرید براکت قالب بندی

براکت در سایزهای استاندارد در کارخانه تسکو موجود است. با این وجود  کارخانه تسکو می‌تواند براکت قالب بندی مد نظر مشتری را در هر ابعادی تولید کند. مشتری با خرید براکت نو و باکیفیت می‌تواند به دفعات فراوران از آن در پروژه‌ها استفاده کند. و یا پس از اتمام پروژه به عنوان براکت دست دوم به فروش برساند. قیمت براکت قالب بندی با توجه به وزن آن متغیر است. در ساخت براکت از پروفیل‌های مختلفی استفاده می‌شود. گاهی نیز لازم است دو پروفیل قوطی در کنار هم برای استحکام بیشتر در ساخت براکت به کار رود. که این موارد در وزن براکت موثر هستند.

تمامی متعلقات و تجهیزات قالب بندی در کارخانه تسکو تولید می‌گردند. استفاده از متعلقات با کیفیت نقش بسیار زیادی در سلامت قالب‌بندی دارد و اگر از تجهیزات بی‌کیفیت استفاده شود نمی‌توان سازه‌ی استانداردی را تولید کرد.

برای استعلام قیمت انواع قالب بتن، انواع جک ساختمانی و تجهیزات قالب بندی با واحد فروش تسکو تماس حاصل فرمائید. طراحی قالب بندی سازه بتنی به همراه برآورد هزینه قالب‌ها به عنوان پیش فاکتور برای شما ارسال می‌شود.

براکت ساخت و ساز
طراحی و ساخت انواع تجهیزات قالب بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهندس زمانی
مدیر فروش
0912-8888904
zamani@teskoco.com