جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برای خرید جک سقفی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در اکثر پروژه‌های ساخت و ساز از جک سقفی استفاده می‌شود. جک سقفی برای نگه داشتن موقت سقف در ساخت کاربرد دارد. هنگام خرید باید کیفیت جک سقفی به خوبی بررسی شود. به چندین دلیل کیفیت جک سقفی برای ما حائز اهمیت است. در مورد اول باید بتواند بار سقف را بدون خمیدگی تحمل کند و همچنین هنگام قرارگیری بر روی خاک سست فرو نرود.

جک‌های سقفی بر اساس طرح و وزنی که دارند انتخاب می‌شوند. شرکت تسکو جک‌های سقفی را در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف با مقاومت و کیفیتی بالا برای مشتریان خود تولید می‌کند.

نکات و مواردی را برای شما با جزئیات نوشته‌ایم تا جواب تمام سوالاتی که هنگام خرید یک جک سقفی برایتان ایجاد می‌شود را بدهیم. شما باید بتوانید از میان انواع جک موجود در بازار، جک‌های سقفی با کیفیت متناسب با پروژه خود را انتخاب کنید. تا از ایجاد اختلال در هنگام بتن ریزی جلوگیری کنید. انتخاب یک قطعه از تجهیزات قالب بندی خوب از نظر هزینه برای شما بسیار مفید خواهد بود.

اگر خرید جک های سقفی را از تولیدکنندگان معتبری انجام دهید، این محصول دارای طول عمر 30 ساله خواهد بود. دوام بالای محصول این امکان را فراهم می‌کند تا در پروژه‌های متعدد از آن استفاده شود.

در ادامه مقاله به توضیحاتی پیرامون عوامل موثر بر جک سقفی پرداخته‌ایم. عواملی هم‌چون:

  • وزن جک سقفی
  • کیفیت جوش
  • کیفیت پیچ و مهره جک
  • متعلقات و ملحقات جک
  • میزان بارپذیری جک
  • بیشترین ارتفاع و کم‌ترین ارتفاع قابل استفاده از جک سقفی
  • نحوه باربندی جک‌های ساختمانی

تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

از موارد مهمی که در کیفیت جک‌های سقفی باید در نظر گرفت، بیشترین ارتفاع و کم‌ترین ارتفاع قابل استفاده از جک است. به طور مثال جک‌های سقفی 3 متری کم‌ترین ارتفاعی که تنظیم می‌شوند، 1.70 متر است. میزان متغیر 1.30 بسیار می‌تواند در کیفیت جک تاثیر گذار باشد. توصیه‌ی ما به شما این است در خرید جک سقفی و بررسی کیفیت آن همواره کم‌ترین و بیشترین ارتفاع مورد نیاز را مدنظر قرار دهید.

میزان بارپذیری جک سقفی

از مواردی که هنگام خرید جک سقفی باید در نظر داشت میزان باری است که جک سقفی می‌تواند تحمل کند.  میزان بارپذیری جک سقفی مهم‌ترین مورد کیفی جک سقفی است. ضخامت لوله‌های مصرفی جک‌های سقفی و کیفیت پیچ تنظیم مصرفی، به میزان بار پذیری هر جک سقفی در نحو ه استفاده از آن اشاره دارد. کیفیت پیچ تنظیم را نیز از مواردی چون، مشخصات فنی و هندسی رزوه‌ها مانند: عمق شیار، ضخامت شیار و نوع فولاد مصرفی می‌توان بررسی کرد.

هرچه بارپذیری جک سقفی بیشتر باشد، فاصله قرارگیری جک‌ها در زیر دال بتنی از یکدیگر بیشتر خواهد بود. حداقل میزان باربری برای هر جک برای ارتفاع 3 متر می‌بایست  750 کیلو گرم باشد. در صورت افزایش ضخامت لوله‌های مصرفی میزان باربری جک تا 1500 کیلوگرم قابل افزایش است. در جک‌های با ارتفاع بیشتر با مشخصات فنی و هندسی یکسان با جک کوتاه‌تر میزان بارپذیری کاهش پیدا می‌کند. به طور مثال بارپذیری جک سقفی 4 متری از جک سقفی 3 متری کم‌تر است.

از آن جایی که یک جک سقفی یک عضو سازه‌ای بار محوری است (ستون)، ارتفاع جک با طول کمانش و میزان بارپذیری ارتباط مستقیم دارد.

نقشه فنی جک سقفی تسکو
نقشه فنی جک سقفی تسکو

پوشش جک‌های سقفی

یکی از پوشش‌هایی که برای جک‌های سقفی استفاده می‌شود، رنگ است.  پوشش رنگ در دو نوع رنگ روغنی و رنگ کوره ای انجام است. نوع اول رنگ روغنی معمولی بدون زیرسازی که دارای کم‌ترین طول عمر برای یک جک است. نوع دوم رنگ کوره‌ای است. لوله‌ها توسط خطوط کانوایر به داخل کوره هدایت می‌شوند. که این عمل باعث خشک شدن و افزایش مقاومت رنگ خواهد شد.

گالوانیزه گرم: گالوانیزه گرم یکی از روش‌های گالوانیزاسیون است که به منظور جلوگیری از آسیب و خوردگی قطعات فلزی انجام می‌شود. گالوانیزه کردن فلز به آن خاصیت ضد خوردگی می‌دهد. این پوشش رویی از اکسید شدن در هر شرایط آب و هوایی جلوگیری می‌کند.

ضخامت فلز روی بر روی لوله‌های سیاه 80 میکرون است.

نکته قابل توجه: به علت حرارت بالای عملیات گالوانیزه گرم هیچ یک از قطعات نباید دچار تابیدگی و یا کمانش شوند. میزان فلز روی بر سطح رزوه‌های پیچ تنظیم باید کنترل شود. زیرا مقدار زیاد آن عملیات تنظیم پیچ را دچار مشکل می‌کند.

نوع جوش جک سقفی

از دو نوع جوش در ساخت جک سقفی استفاده می‌شود. که در هزینه‌ی آن و مقاومتش می‌تواند تاثیر گذار باشد.

از جوش CO2  برای اتصال قطعات فولادی استفاده می‌شود. گاز CO2 نسبت به گازهای دیگر در جوشکاری موثرتر است. این جوشکاری کاملا اتوماتیک توسط دستگاه انجام می‌شود.

سوختگی محل جوشکاری از شایع ترین عیوب در هنگام جوشکاری است. در فرایند جوشکاری CO2 کمترین میزان سوختگی در کنار منطقه جوش ایجاد می‌شود و این یکی از مزیت‌های جوشکاری با گاز CO2 است.

اما ساده‌ترین روش جوش، جوش الکترود است. در این روش با استفاده از اینورتر و سیم‌های مفتول و برق صنعتی، جوشکاری قطعات جک سقفی صورت میگیرد. اگر بخواهیم این دو روش را مقایسه کنیم این روش نسبت به روش قبلی هزینه کم‌تری داشته و نیاز به مهارت خاصی ندارد.

متعلقات و اتصالات جک سقفی

تمامی متعلقات جک‌های سقفی در کارخانه تسکو تولید می‌شود. از جمله سرجک T و U شکل، کفشک‌ها و سه پایه مثلثی که داشتن اطلاعات کافی از کاربرد آن‌ها در خرید جک‌های سقفی الزامی است.  قسمت پایین جک از لوله‌ای با قطر 6 سانتیمتر با ضخامت لوله 2.5 میلیمتر همراه با رزوه جک تولید می‌گردد.

سرجک‌های قابل رگلاژ از سه قسمت تشکیل شده‌اند. که قسمت‌های آن بلت با طول 32 سانتی متر، ورق U شکل و مهره کلنگی است. سرجک رگلاژی برای تنظم نمودن فاصله بین تیرهای سقفی و جک‌‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرجک‌های قابل رگلاژ در تسکو با بالاترین کیفیت تولید می‌شوند. پیچ تنظیم های شرکت تسکو در دو نوع تولید می‌گردد. پیچ تنظیم‌های رولینگی و پیچ تنظیم‌های روتراشی، که مقاومت پیچ تنظیم‌های رولینگی بسیار بالا بوده و توسط دستگاه رولینگ تولید می‌شوند.

درخرید جک‌های سقفی بنا بر نیاز پروژه خود باید سرجک مناسب را انتخاب کنید. به طورمثال در ساخت سقف‌های تیرچه بلوک و زیر تیرهای بتنی سرجک T شکل استفاده می‌شود.  در سقف‌های تیرچه بلوک تقریبا برای هر متر یک عدد جک سقفی نیاز است. . این نوع سرجک در دو نوع ثابت و متحرک در بازار موجود است. در هنگام خرید این نکته را باید مد نظر باشید که ارتفاع مجاز آن تا 3.5 متر است.

جک‌ سقفی تسکو در پروژه مسکن مهر گلشهر - ارومیه
استفاده از جک‌ سقفی تسکو در پروژه مسکن مهر گلشهر – ارومیه

یکی دیگر از اجزای قابل استفاده درپروژه های مرتبط با جک سقفی، سه پایه مثلثی است. در هنگام اجرا اگر جک سقفی خود ایستایی کافی را نداشته باشد، باید این محصول خریداری و استفاده گردد. استفاده از آن بسیار راحت بوده و اصلا نیاز به پیچ و مهره برای استفاده از آن در پروژه نیست.

اگر شما قصد خرید جک سقفی به منظور شاقول کردن قالب‌های دیوار را دارید، باید متعلقاتی هم‌چون کفشک‌ نیز تهیه کنید.

بارگیری و بار اندازی جک سقفی

محصول جک سقفی تسکو به صورت پالتی بارگیری می‌شود. تا بارگیری و بار اندازی و هم چنین انبارش جک سقفی به بهترین نحو صورت گیرد. حمل ونقل نیز از مواردی است که در بحث هزینه‌‌های خرید مشتریان به آن توجه دارند. هزینه حمل و نقل جک سقفی توسط شرکت تسکو پرداخت می‌شود. و این خود باعث صرفه جویی بسیاری در هزینه مشتریان ماست.

جک سقفی تسکو
تولید انواع جک سقفی در کارخانه تسکو

قیمت جک سقفی

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید برای مشتریان قیمت محصول است. با وجود استفاده از مواد اولیه مرغوب، بهترین کیفیت جوش در ساخت جک سقفی، همچنان توانسته‌ایم قیمتی اقتصادی به مشتریان خود ارائه دهیم. برای استعلام قیمت و راهنمایی در خرید جک سقفی با ما تماس بگیرید.

تسکو با چندین سال سابقه در تولید انواع قالب بتن، جک‌های ساختمانی و تمامی اتصالات قالب بندی کیفیت بالای محصولات خود از جمله جک‌های سقفی را تضمین می‌کند. دوام و کیفیت یکی از فاکتورهای مهم ما در تولید است.

4 پاسخ

  1. سلام
    چطور می‌توانم اطلاعات بیشتری در مورد جک سقفی به دست بیاورم؟
    برای نمونه: با چه فاصله‌ای قرار دهم یا چند روز باید زیر سقف باقی بماند؟

    ممنونم

    1. سلام
      از تماس شما سپاسگزاریم.

      فاصله قرارگیری جک‌ها و تعداد روزها متناسب با سقف و نوع سازه متفاوت است.
      برای اینکه بتوانید به جمع‌بندی دقیقی برسید و تصمیم مطمئن‌تری بگیرید با کارشناسان تسکو تماس بگیرید تا متناسب با نیازتان راهنمایی شوید.

      با احترام

    1. بستگی به نوع جک سقفی و حجم سفارش شما دارد.
      پس از دریافت اطلاعات موردنیاز برای آماده‌سازی جک‌ها، فرآیند انجام کار تا تحویل بار به شما در سریعترین زمان ممکن انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهندس زمانی
مدیر فروش
0912-8888904
zamani@teskoco.com