جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهم‌ترین نکات برای افزایش طول عمر قالب بتن فلزی

قالب فلزی ستون

افزایش طول عمر قالب فلزی بتن

در کارخانه تسکو قالب‌های بتن از مرغوب‌ترین مواد اولیه (ورق فولاد مبارکه ST37) تولید می‌شوند. ما همواره در تلاشیم تا بهترین کیفیت را به مشتری ارائه دهیم. در کارخانه تسکو انواع قالب‌های خاص فلزی اعم از قالب قطعات پیش‌ساخته، لغزنده، بالارونده و … طراحی و تولید می‌شود.

باوجود خرید قالب‌های فلزی با کیفیت نیز مراقبت و نگهداری درست از آن‌ها الزامی است. از قالب‌های خریداری شده باید به خوبی مراقبت کرد تا قالب بتن فرم خود را از دست ندهد. همچنین بتوانید از بودجه خود بیشترین بهره را ببرید.

  1. اتصال درست قالب‌های بتن
  2. تمیز کردن قالب‌ها پس از هر بتن ریزی
  3. حمل و نقل قالب‌ها
  4. انبار کردن قالب‌های بتن

اتصال درست قالب‌های فلزی

برای بستن قالب‌های فلزی بتن سعی کنید از اتصالاتی محکم و اصولی استفاده کنید. باید گفت که استفاده از اتصالات درست و قالبب بندی بی نقص قالب‌های فلزی بتن، باعث کاهش هزینه تعمیرات قالب و همچنین افزایش طول عمر قالب فلزی می‌شود.

قالب‌های بتن باید به خوبی مهار بندی شده باشند. استفاده از پشت‌بند و تقویت کننده‌های طولی و عرضی به منظور پایداری و استقامت قالب بتن ضروری است. قالب بندی اصولی و استفاده از اتصالات درست از نشت شیره بتن نیز جلوگیری می‌کند.

تمیز کردن قالب‌ها پس از هر بتن‌ریزی

پس از هر عملیات بتن ریزی قالب‌ها باید تمیز شوند. تمیز کاری قالب‌ها باید بلافاصله بعد از باز کردن و برداشتن قالب از روی بتن انجام گیرد. قبل از عملیات بتن ریزی قالب‌ها باید کاملا تمیز و عاری از هر گونه مواد زائد باشند. وجود مواد زائد، مانند خرده چوب، برف، یخ و … باعث پایین آمدن سطح کیفیت بتن می‌شود. پس قبل از بتن ریزی در صورت وجود هر نوع ذرات و مواد زائد بر روی قالب باید به روش دستی و یا با استفاده از هوای فشرده، درون قالب ها تمیز گردد. قالب‌های ستون، دیوار و حتی تیرها باید دارای دریچه باشند. تا عمل تمیز کردن قالب با استفاده از دریچه تخلیه به راحتی انجام شود.

حمل و نقل قالب‌ها

در هنگام حمل و نقل قالب ها باید به طور مسح رو در رو و پشت به پشت بارگیری شوند. استفاده از تجهیزات مناسب برای جابه جایی، تا حد زیادی زمان جابه جایی و احتمال آسیب رسیدن به قالب را به حداقل می‌رساند. محل انبار کردن قالب‌ها باید دارای سقف باشد. تا هیچگونه اثری از آفتاب یا باران روی قالب بر جای نماند. به بیانی قالب نباید در معرض باران و نور خورشید قرار گیرد.

بسته بندی محصولات کارخانه تسکو

بسته بندی مناسب محصول از آسیب آن هنگام جابه جایی جلوگیری می‌کند. همچنین عمل بارگیری، بار اندازی و انبار کردن محصول را بسیار آسان خواهد کرد.

قالب‌‌های فلزی بتن، جک‌های سقفی و … همگی در کارخانه تسکو به صورت پالتی بسته بندی و ارسال می‌شوند. ارسال بار به صورت پالتی مزیت‌های فراوانی دارد و مانند بارگیری فله‌ای به محصول آسیب نمی‌رساند.

در کارخانه تسکو قالب‌ها بر روی پالت‌های چوبی و یا فلزی قرار می‌گیرند. و با استفاده از تسمه به قالب متصل می‌شوند. و در انتها با استفاده از دستگاه با پلاستیک‌های sharing pack بسته بندی می‌شوند.

بسته بندی قالب بتن
بسته بندی پالتی قالب‌های فلزی بتن تسکو

انبار کردن قالب‌های بتن

در استفاده از قالب‌های فلزی باید به تغییرات دما و اختلاف زیاد دما در سطح داخلی قالب و بتن ریخته شده توجه کرد. قالب فلزی را باید در جای مناسب و در زیر سایه انبار کرد تا از تابش مستقیم نور خورشید محافظت گردد. در صورتی که دمای قالب بالا رود باید با آب پاشی دمای آن کاهش یابد.

قبل از قالب بندی سطخح داخلی بتن روغن زده می‌شود. که برای جلوگیری از اشکالاتی چون:

  • در هنگام قالب برداری، جدا شدن قالب از سطح بتن به سختی انجام نشود و سطح بتن صدمه نبیند. همچنین با روغن کاری، تمیز کردن قالب‌ها وقت زیادی از کارگران نمی‌گیرد.
  • در مواقعی که روغن زده نشود، هوا بین سطح قالب و بتن محبوس می‌شود. که باعث ایجاد حفره‌های کوچک در سطح بتن خواهد شد. روغن مصرفی بهتر است حاوی ویسکوزیته پایین باشد.
  • در قالب‌های چوبی در صورت جذب آب بتن توسط قالب، باعث ایجاد رنگ غیر یکنواخت بر سطح بتن خواهد شد.
قالب بندی و اتصالات
استفاده اصولی و دقیق از اتصالات و پشت بندها در هنگام قالب بندی بتن

قالب بتن فلزی تسکو 

مجموعه تسکو توانسته است با ارائه خدمات مهندسی و تخصصی گامی نو و البته کارآمد در عرصه صنعت ساخت و ساز کشود بردارد. این امر باعث گردیده تا شرکت‌های عمرانی و پیمانکاری با در اختیار داشتن محصولاتی با و تیم حرفه‌ای در کنار خود راه سخت پروژه عمرانی را با اطمینان بیشتر و با کیفیت‌تر بردارند.

قالب‌های فلزی بتن در کارخانه تسکو با مقاومت بالا و کیفیتی بی‌نظیر طراحی تولید می‌شوند. تمامی رویه قالب‌ها و تسمه‌های قالب فلزی از ورق فولاد مبارکه تولید می‌شوند. با این حال، مراقبت از قالب‌های بتن برای افزایش طول عمر آن‌ها الزامی است. برای مشاوره در زمینه براورد قالب بتن، استعلام قیمت و خرید با شماره‌های 09128888903 و 45498800-021 تماس حاصل فرمائید.

افزایش طول عمر قالب‌های فلزی با رعایت نکات ساده بالا امکان پذیر است. علاوه بر این باید هموراه با اصول دقیق پیش بروید تا مشکلی برای سازه شما پیش نیاید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهندس زمانی
مدیر فروش
0912-8888904
zamani@teskoco.com