جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قالب دیوار پیش ساخته بتنی

قالب دیوار پیش ساخته بتنی

قالب دیوار پیش‌ساخته بتنی چیست؟

قالب دیوار پیش ساخته محصولاتی از جنس فلز هستند که در اندازه‌ها و ابعاد مختلف قابل ساخت است. این قالب‌ها عموماً دارای کیفیتی بالا، سطح بدنه‌ای صاف و یا طرح‌دار هستند.

از این قالب‌ها برای ساخت دیوارهای بتنی استفاده می‌شود و سپس این دیوارهای از پیش تولید شده به محل اجرای سازه منتقل می‌شوند. با وجود این که جنس این دیوارها اکثرا از بتن بوده در بازار به عنوان دیوار پیش ساخته بتنی شناخته می‌شوند.

جدا از اندازه قالب از دیگر مواردی که باید در خرید قالب بتن به آن توجه داشت طرح بر روی بدنه قالب است که آن‌ها را از هم متمایز کرده است. به طور مثال قالب استفاده شده برای پل‌ها با دیوارکشی معمول محوطه متفاوت است.

ساخت وساز با دوام چیزی است که شما باید از تولید کنندگان محصولات ساختمانی انتظار داشته باشید. یکی از محصولات بادوام در ساخت و ساز دیوارها، بتن پیش ساخته است.

با استفاده از این محصول پیش ساخته استحکام، دوام، امنیت و حفاظت را به خانه، سازه، باغ‌ها و محوطه خود اضافه کنید. از مصارف بیشتر آن دیوارکشی شهرک‌ها و کارخانجات است. انبوه‌سازی و اهمیت زمانی پروژه‌ها باعث تولید محصولات پیش ساخته‌ای شده است که بتواند پاسخ‌گوی نیاز ساخت وسازهای انبوه و ایجاد سرعت و سهولت در پروژه‌ها باشد.

دیوار بتنی
دیوار بتنی پیش ساخته

اجزای پیش ساخته بتونی

می‌توان از قطعات بتنی پیش ساخته که در اجرای دیوارهای بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرند به ستون بتنی از پیش ساخته شده فونداسیون بتنی و پنل‌های بتنی پیش ساخته اشاره کرد.

بتن یک ماده سازگار با محیط و مقرون به‌صرفه در مقایسه با سایر مصالحی هم‌چون آجر و بلوک‌های سیمانی است علاوه بر این که ساخت دیوار با این مصالح نیازمند تدارکات بیش‌تری است بتن ساخته شده از موادی در دسترس و کاملا طبیعی است و سازگاری با تمامی محیط‌ها را دارد. می‌توان گفت پایه-های بتنی بهترین گزینه برای استفاده در سازه‌ها حتی در زمانی که صفحات حصار از مواد دیگری باشند هستند.

دیوارها و ستون‌های بتنی از مزایای منحصربه‌فردی نسبت به سایر مواد برخوردار هستند. پایه‌ها و صفحات بتنی نسبت به مواد دیگر مستحکم‌تر بوده ونیاز به نگهداری کم‌تری دارند.

قالب دیوار بتنی پیش ساخته
قالب دیوار پیش ساخته بتنی

از آن‌جا که از دیوارها و پایه‌های بتنی به علت مقاومت و دوام بالای آن‌ها استفاده می‌شود بسیار مهم است که آن ها در فرایندی تضمین شده و از موادی با کیفیت ساخته شوند. در برخی موارد ایجاد دیوارهایی بتنی با امنیت بالا و قیمت مناسب حائز اهمیت است. اصطلاح پنل‌ H نیز به دیوارهای بتنی از پیش ساخته‌ شده‌ای گفته می‌شود که برای قائم نگه داشتن آن در کنار دیوار از فونداسیون و ستون‌هایی بلندتر از دیوار استفاده می‌شود. نام پنل H هم به علت شکلی است که این دیوار دارد. ارتفاع دیوار ایجاد شده بسته به قرار گرفتن فونداسیون داخل زمین و یا روی زمین می‌تواند متفاوت باشد.

به طور کلی می‌توان گفت فرایند تولید محصولات پیش ساخته بسیار کارآمدتر است. تولیدات آن‌ها توسط قالب‌هایی فلزی که مهندسان کارخانه توسط تکنولوژی روز طراحی کرده‌اند و بتن ریزی را درون آن انجام گرفته است صورت می‌گیرد. سپس این قطعات توسط جرثقیل به محل پروژه منتقل می‌شود و به راحتی در محل اجرای پروژه قابل مونتاژ است.

فونداسیون بتنی
فونداسیون بتنی پیش ساخته

چند مرحله از انجام کار که باید به آن اهمیت داده شود:

  • بررسی راه تردد کامیون‌ها و تریلی جهت حمل تجهیزات به محل پروژه و جرثقیل برای نصب دیوارها
  • قرارگیری فونداسیون‌های بتنی از پیش ساخته شده در محل‌های مناسب
  • پرداخت بتن مگر در محل‌های تعیین شده زیر فونداسیون و آب‌ دهی آن
  • قرار دادن ستون‌های بتنی از پیش ساخته شده در داخل فونداسیون‌ها و انجام عملیات بتن‌ریزی داخل فونداسیون به علت ثابت نگه‌داشتن ستون و ثابت ماندن آن
  • مرحله آخر قرار گیری دیوار‌های پیش‌ ساخته در بین دو ستون بتنی که از قبل داخل فونداسیون قرار گرفته‌اند.

مهندسین شرکت تسکو با طراحی دقیق و استفاده از امکانات ویژه صنعتی در حال ساخت قطعات بسیار با کیفیت قالب‌بندی برای تولید دیوارهای بتنی پیش ساخت هستند.

هدف اصلی تسکو این است که کیفیت و امنیت را برای مشتریان خود تضمین کند.

ستون بتنی
ستون بتنی پیش ساخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهندس زمانی
مدیر فروش
0912-8888904
zamani@teskoco.com