جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قالب بتن کارکرده – مزایا و قیمت خرید قالب فلزی بتن دست دوم

قالب بتن دست دوم با قیمت ارزان

در سازه‌های بتنی به منظور شکل دادن به بتن از قالب‌های بتنی استفاده می‌کنند، به این صورت که بتن را داخل قالب‌های بتنی می‌ریزند تا شکل مورد نظر را به خود بگیرد.

تمام قالب‌های بتنی به یک شکل نیستند بلکه در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در واقع برای ساختمان‌های مختلف از قالب‌های متناسب با آن ساختمان استفاده می‌شود. اما نکته‌ای که در فرآیند ساخت و ساز سازه‌های بتنی حائز اهمیت است هزینه‌ تولید قالب‌های بتنی است.

معمولا پیمانکاران و شرکت‌ها برای پروژه‌های کوچک بخاطر صرفه اقتصادی قالب بتن دست دوم خریداری می‌کنند و بعد از استفاده چنانچه قصد فروش داشته باشند به راحتی به فروش می‌رسانند. در ساخت و سازهای بتنی قیمت قالب فلزی دست دوم براساس اندازه قالب بتنی محاسبه می‌شود. در این راستا شما می‌توانید طبق توافق با پیمانکار هزینه قالب‌های بتنی را جداگانه محاسبه کرده و یا هزینه‌ی آن را بر حسب اندازه قالب تخمین بزنید.
علاوه بر این بسته به اینکه قالب بتنی شما از چه جنسی است؛ آیا قابلیت استفاده مجدد را دارد و از چه مواد باکیفیتی ساخته شده است؛ قیمت‌های متفاوتی دارد.
برخی قالب‌ها مانند قالب‌های فلزی بتنی بر اساس میزان وزن قالب قیمت گذاری می‌شوند. البته قالب‌های فلزی که به طراحی پیچیده‌تری نیاز دارند از قالب‌های بتنی ساده گران‌تر هستند. بنابراین برای تخمین هزینه‌ی یک قالب بتنی اندازه گیری آن ضروری است.

چگونه قالب‌های بتنی را اندازه گیری کنیم؟

قالب بتن کارکرده بر حسب مساحتی اندازه گیری می‌شود که با سطح بتن در تماس است.

اندازه گیری قطعات قالب برای تیرها و اسلب‌ها

به عنوان مثال برای اندازه‌گیری قالب‌بندی، سطوحی از قالب‌ ملاک محاسبه قرار می‌گیرند که در تماس با بتن هستند. پایین پایه روی زمین قرار گرفته است، نیازی به اندازه گیری قسمت‌های دیگر قالب نیست و بالای پایه باز است. واحد اندازه‌گیری قالب‌بندی در تمامی بخش‌های ساختمانی متر مربع می‌باشد که اندازه‌گیری دقیق آن به میزان متراژ پروژه، میزان بتن استفاده شده و موارد دیگر بستگی دارد. یکی از موارد بسیار مهم در اندازه‌گیری قالب‌بندی، نوع قالب‌های استفاده شده برای این امر می‌باشد به طور مثال در صورت استفاده از قالب‌ فلزی، ممکن است در مقایسه با سایر نمونه‌های دیگر به میزان بیشتری از این نوع قالب‌ها نیاز داشته باشید.

قالب فلزی کارکرده و دست دوم تسکو
برای اطلاع از شرایط فروش قالب فلزی کارکرده و دست دوم تسکو با ما تماس بگیرید.

مشکلات در تخمین اندازه قالب بتنی

به طور معمول، در ساخت بتن از قالب‌ها بیشتر از یکبار استفاده می‌شود. اما هزینه‌های آن بر اساس سطح تماس کل قالب با بتن محاسبه می‌شود. قالب‌های آلومینیوم و فولاد چندین بار مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرند و این مسئله در قالب‌های چوبی کمتر است.
علاوه بر این ساخت قالب‌های پیچیده بتنی نسبت به قالب‌های ساده هزینه بیشتری دارد زیرا نصب آن هزینه‌ی بیشتری دارد و امکان استفاده مجدد از آن‌ها کمتر است.
اگر قصد خرید قالب فلزی دست دوم را دارید توجه داشته باشید که قالب مورد نظر دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • از مقاومت کافی برخوردار باشد تا در برابر انواع بارهای مرده و زنده مقاومت کند.
  • باید بصورت سخت و محکم ساخته شده و به صورت افقی و عمودی پشتیبانی شده و مهاربند شود تا شکل خود را حفظ کند.
  • اتصالات در قالب باید در برابر نشت محکم باشد.
  • مواد قالب باید ارزان و به راحتی در دسترس باشد و برای استفاده مجدد مناسب باشد.
  • قالب باید دقیقاً بر روی خط مورد نظر تنظیم شود و سطح آن صاف باشد.
  • باید تا حد ممکن سبک باشد.
  • مواد قالب نباید در هنگام استفاده تاب خورده یا مخدوش شود.
  • باید روی پایه محکم قرار بگیرد.

مزایای خرید قالب فلزی بتنی دست دوم

در تمام پروژه‌های ساختمانی، یکی از اهداف شرکت‌ها کاهش هزینه‌ها می‌باشد؛ در واقع شما باید با هزینه‌ی کمتر به کارایی بیشتری دست پیدا کنید. در این راستا همیشه خرید مواد و وسایل نو، مفید نیست. قالب‌های بتنی اغلب گران هستند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند؛ بنابراین به راحتی می‌توانید از قالب‌های بتنی دست دوم استفاده کرده و یا این قالب‌های بتنی را اجاره کنید.
قبل از خرید قالب‌های بتنی کار کرده و دست دوم بهتر است به چند عامل مهم توجه کنید. با ما همراه باشید تا متوجه شوید چرا استفاده از قالب بتنی فلزی دست دوم و یا اجاره یک قالب بتنی روش بهتری است.

قالب فلزی بتن دست دوم
خرید قالب فلزی بتن دست دوم هزینه و زمان کمتری نیاز دارد.

قالب بتنی کار کرده
در صورتی که یک قالب بتنی به صورت استاندارد و باکیفیت تولید شود و همچنین در حین کار به آن آسیب وارد نشود؛ می‌تواند مجدداً مورد استفاده قرار بگیرد.
البته آسیب دیدن یک قالب بتنی در حین کار در صورت جزئی بودن به راحتی رفع می‌شود. شما می‌توانید به آسانی آن را تعمیر کرده و مجدداً استفاده کنید. سطح این قالب‌های فلزی تمیز و روغن کاری می‌شود و کارایی آن‌ها مشابه قالب‌های بتنی نو است.
بیشتر پیمانکاران در پروژه‌های کوچک سعی می‌کنند از قالب‌های بتنی کار کرده استفاده کنند تا هزینه‌های آن‌ها کاهش یابد.

هزینه‌ی کمتر
در صورتی که از قالب‌های بتنی دست دوم و کارکرده استفاده کنید؛ هزینه‌ی کمتری پرداخت می‌کنید. این قالب‌ها را می‌توانید قبل از خرید مشاهده کرده و از کیفیت آنها مطمئن شوید.
در استفاده از قالب‌های بتنی دست دوم نیازی به تأمین مواد یا زمان نیست.

در حین خرید قالب بتنی کارکرده به نکات زیر توجه کنید:

  • در حین خرید یک قالب بتنی دست دوم سعی کنید حضوری به انبار بروید. قبل از خرید قالب بتنی را بررسی کرده و مطمئن شوید آسیب ندیده است.
  • صاف بودن سطح قالب بتنی را بررسی کنید.
  • قالب فلزی بتنی دچار خردگی و زنگ زدگی نباشد.
  • اندازه‌ی قالب بتنی را بررسی کنید. این قالب‌ها متناسب با نیاز پروژه‌های قبلی ساخته شده‌اند؛ بنابراین قبل از خرید مطمئن شوید این قالب‌ها برای شما مناسب هستند.
  • دقت کنید اتصالات بین قسمت‌های مختلف سالم باشند.

نکته: در صورتی که قالب بتنی را اجاره کرده‌اید؛ دیگر به انبار و مکانی برای نگهداری آن‌ها نیاز ندارید. بعد از اتمام کار می‌توانید آن‌ها را برگردانید.

قالب بتن کارکرده
قالب بتن کارکرده مناسب پروژه های کوچک و بودجه‌های کم است.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت قالب فلزی دست دوم

کیفیت قالب‌ها یکی از مهم‌ترین فاکتورهای قیمت گذاری قالب فلزی دست دوم می‌باشد. کامل بودن ابزار نیز بر افزایش قیمت قالب بتن فلزی دست دوم تاثیر گذار است.
همچنین نوع قالب فلزی (لبه خم یا لبه جوش بودن قالب‌ها) روی قیمت گذاری قالب فلزی بتنی دست دوم نقش دارد.
سایز بندی قالب‌ها از دیگر مواردی است که در قیمت گذاری قالب دست دوم نقش دارد ولی تاثیری در قیمت گذاری قالب نو ندارد.
امروزه انبارها و کارگاه‌های بسیاری اقدام به خرید و فروش قالب بتن دست دوم می‌کنند که بعد از خریداری، قالب‌ها را در انبار قرار می دهند و طبق سفارش مشتری به فروش می‌رسانند.

قیمت هر کیلو قالب فلزی بتن دست دوم

با توجه به اینکه قیمت تجهیزات قالب بندی و در کل آهن آلات ثابت نیست و هر چند وقت یکبار تغییر می‌کند نمی‌توان برای آن قیمت ثابتی را مشخص کرد. بر این اساس قیمت قالب فلزی بتن همواره با نوسانات قیمت آهن تغییر می‌کند و قیمت قالب بتن کارکرده هم از این قاعده پیروی می‌کند. قیمت تجهیزات قالب بندی نو در صورت افزایش قیمت ورق افزایش و با کاهش قیمت آن کاهش می‌یابد. البته عوامل دیگری مانند حقوق کارگر، افزایش قیمت رنگ و الکترود برای جوشکاری و …. نیز تأثیر بسیاری دارد. قیمت تجهیزات دست دوم نیز با افزایش تجهیزات نو افزایش یافته و با کاهش آن کاهش می‌یابد.

برای دریافت قیمت‌های روز خرید و یا فروش تجهیزات قالب بندی دست دوم و یا نو با شماره‌های شرکت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهندس زمانی
مدیر فروش
0912-8888904
zamani@teskoco.com