جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

احداث دومین تصفیه خانه آب در شهر اصفهان

تسکو- تجهیزات قالبندی بتن تصفیه خانه آب شماره 2 اصفهان-شیمبار

تصفیه خانه آب شماره 2 اصفهان در منطقه تیران و کرون استان اصفهان – روستای ورپشت واقع شده است . هدف تصفیه و زلال سازی آب خام به میزان 216 میلیون متر مکعب برای جمعیت تحت پوشش 6 میلیون نفر است.خدمات مهندسي براي انجام مطالعات مرحله اول و دوم خط انتقال آب شرب اصفهان بزرگ از انتهاي تونل آبرساني كاشان تا محل اتصال به رينگ اصلي (خطوط لوله آبرساني به مخازن اصلي آبرساني اصفهان بزرگ). اجرای طرح تکمیلی آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان اصفهان جهت تامین کمبود آب شرب جمعیت تحت پوشش طرح در افق سال ۱۴۱۰ که به حدود ۵/۵ ميليون نفر خواهد رسيد و ۷۳ شهر و ۷۸ دهستان و تعداد ۱۱۹۵ روستاي داراي سکنه را شامل مي‌گردد. كه از طريق ۳ خط لوله با قطر اسمي۱۶۰۰ و ۱۴۰۰ ميليمتر با مجموع طول حدود ۲۰۰ كيلومتر و با اختلاف ارتفاع در حدود ۳۰۰ متر به طريق ثقلي صورت مي‌گيرد. پیمانکار پروژه شرکت ساختمانی شیمبار است و با همکاری شرکت تسکو نسبت به طراحی و ساخت قالب های بتن سازه های سازه خروجی، واحد مقسم، واحد اختلاط سریع، واحد لخته‌ساز، واحد زلال‌ساز، واحد فیلتراسیون، مخزن آب پاک، واحدهای جنبی اصلی فرایندی و واحدهای جنبی فرعی فرایندی اقدام نموده است.استفاده از قالب های مدولار بتن و قالب های خاص که مختص این پروژه طراحی و ساخته شده است کمک فراوانی در سرعت و کیفیت سازه های بتنی نموده است.

تسکو- تجهیزات قالبندی بتن تصفیه خانه آب شماره 2 اصفهان-شیمبار
تجهیزات قالبندی بتن تصفیه خانه آب شماره 2 اصفهان-شیمبار
تسکو- تجهیزات قالبندی بتن تصفیه خانه آب شماره 2 اصفهان-شیمبار
تجهیزات قالبندی بتن تصفیه خانه آب شماره 2 اصفهان-شیمبار
تسکو- تجهیزات قالبندی بتن تصفیه خانه آب شماره 2 اصفهان-شیمبار
تجهیزات قالبندی بتن تصفیه خانه آب شماره 2 اصفهان-شیمبار

تصفیه فاضلاب فرایندی است که برای حذف آلاینده ها از فاضلاب یا فاضلاب و تبدیل آن به پساب قابل استفاده در چرخه آب با تأثیر قابل قبول بر محیط یا استفاده مجدد برای اهداف مختلف (که به آن احیای آب می گویند) استفاده می شود.  فرآیند تصفیه در یک تصفیه خانه فاضلاب (WWTP) صورت می گیرد ، همچنین به عنوان تاسیسات بازیابی منابع آب (WRRF) یا تصفیه خانه فاضلاب (STP) در مورد فاضلاب خانگی نیز نامیده می شود. آلاینده های موجود در فاضلاب در طی فرایند تصفیه حذف ، تبدیل یا تجزیه می شوند.

تصفیه فاضلاب بخشی از زمینه اصلی بهداشت است. سرویس بهداشتی همچنین شامل مدیریت پسماندهای انسانی و پسماندهای جامد و همچنین مدیریت فاضلاب (زهکشی) است.  محصول فرعی  تصفیه خانه های فاضلاب ، لجن فاضلاب است که معمولاً در همان تصفیه خانه فاضلاب یا کارخانه  دیگر تصفیه می شود. . در صورت استفاده از فرایندهای تصفیه بی هوازی ، بیوگاز می تواند محصول جانبی دیگری باشد.

فرآیندهای درگیر در تصفیه فاضلاب شامل فرآیندهای فیزیکی مانند ته نشینی یا شناور سازی و فرآیندهای بیولوژیکی مانند تالاب های هوادهی ، لجن فعال شده یا ذرات زیستی در فیلترهای قطره چکان است. روشهای فیزیکی دیگری مانند فیلتراسیون از طریق غربال ممکن است در شرایط خاص مانند آبگیری لجن فاضلاب استفاده شود.

برای اثرگذاری ، فاضلاب باید توسط لوله ها و زیرساخت های مناسب به تصفیه خانه منتقل شود و خود فرآیند باید تحت تنظیم و کنترل باشد. برخی از فاضلاب ها به روش های تصفیه تخصصی نیاز دارند. در ساده ترین سطح ، تصفیه فاضلاب و اکثر فاضلاب ها از طریق جداسازی جامدات از مایعات ، معمولاً با رسوبگذاری انجام می شود.

شرکت شیمبار پیمانکار ساخت و تجهیز تصفیه خانه شمار 2 اصفهان است. این شرکت تجارب فراوانی در زمینه احداث تصفیه خانه های آب و فاضلاب در ایران و عرصه بین المللی دارد. شرکت تسکو امور مربوط به طراحی و ساخت قالب های بتن و داربست های مدولار پروژه را بر عهده داشته است.تسکو سیستم های قالب بندی و راه حل دسترسی را برای هر نوع پروژه ارائه می دهد. تمرکز بر مقرون به صرفه بودن ، سرعت ساخت ، دوام ، انعطاف پذیری از اهداف ما می باشد. تجهیزات از قبیل قالب های فلزی مدولار ،اتصالات قالبندی از قبیل میان بولت،بولت،گیره لوله به قالب،بولت عصایی،مهره خروسکی،واشرهای تخت و دولوله،پین و گوه،لوله داربستی،داربستهای مدولار،جک های سقفی،جک های شاقول کننده،لارج پانل ،قالب قطعات پیش ساخته،پلکان کارگاهی،داربست نما،داربست های صنعتی و …. از محصولات تسکو می باشد و در این پروژه استفاده گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهندس زمانی
مدیر فروش
0912-8888904
zamani@teskoco.com