جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بزرگترین سازه آب شیرین کن کشور در بندرعباس

تسکو-تجهیزات قالبندی آب شرین کن بندر عباس کیسون

حدود 20 مایلی غرب بندرعباس ، در امتداد خلیج فارس ، کارخانه آب شیرین کن بندر عباس در حال ساخت می باشد. بزرگترین تلاش برای تبدیل آب نمک به آب شیرین در ایران ، یک میلیون متر مکعب در سال. کارخانه های نمک زدایی سیستم های پیچیده ای هستند ، دارای فیلترهای قبل از تصفیه ، پمپ های فشار بالا ، دستگاه های بازیابی انرژی و سیستم های تمیز کردن شیمیایی. با انتخاب مواد مناسب ، طول عمر تجهیزات با تصفیه آب معمولی قابل مقایسه است.

بطور کلی نمک زدایی روشی است که اجزای معدنی آب شور را می گیرد.  نمک زدایی به حذف نمک ها و مواد معدنی از یک ماده هدف اطلاق می شود مانند نمک زدایی خاک ، که مسئله ای برای کشاورزی است.آب نمک (به ویژه آب دریا) برای تولید آب مناسب برای مصرف انسان یا آبیاری ، نمک زدایی می شود. محصول جانبی فرآیند نمک زدایی آب نمک است.   بیشترین علاقه مدرن به نمک زدایی در تأمین آب شیرین با صرفه برای مصرف انسان متمرکز است. همراه با فاضلاب بازیافتی ، یکی از معدود منابع آب مستقل از بارندگی است.

اولین کارخانه آب شیرین کن در مقیاس بزرگ در دهه 1960 ساخته شدند و هم اکنون حدود 20،000 تأسیسات در سطح جهان وجود دارد که آب دریا را به آب شیرین تبدیل می کند.استرالیا و امریکا نیز بازیگران اصلی هستند. هنگامی که خشکسالی هزاره از اواخر دهه 1990 جنوب شرقی استرالیا را فرا گرفت تا سال 2009 سیستم های آبی در این منطقه به بخشهای کوچکی از ظرفیت ذخیره سازی خود اقدام کردند. پرت ، ملبورن و دیگر شهرها که با بحران روبرو شده بودند ، یک کارخانه بزرگ آب شیرین کن را آغاز کردند. ساخت این کارخانه در ملبورن ، که اولین آب خود را در سال 2017 تأمین کرد ، 3.5 میلیارد دلار هزینه ساخت و یک سوم تأمین شهر را تأمین می کند. این بحرانی است زیرا در  20 سال گذشته این منطقه کمتر از متوسط ​​بارندگی داشته است.طبق اطلاعات انجمن بین المللی نمک زدایی ، در سطح جهانی ، بیش از 300 میلیون نفر در حال حاضر آب خود را از کارخانه های آب شیرین کن می گیرند.

تسکو-تجهیزات قالبندی آب شرین کن بندر عباس کیسون
تجهیزات قالبندی آب شرین کن بندر عباس کیسون
تسکو-تجهیزات قالبندی آب شرین کن بندر عباس کیسون
تجهیزات قالبندی آب شرین کن بندر عباس کیسون

Some 20 miles west of Bandar Abbas, along the Persian Golf, sits the Desalination Plant, the largest effort to turn salt water into fresh water in Iran, One million cubic meters per year. TESKO offers formwork systems and access solution for every type of project. Whether the focus is on cost-effectiveness, speed of construction, load capacity, flexibility or surface quality, TESKO has the right solution.

این پروژه آب خلیج فارس را شیرین و به نقاط کم آب ایران در بخش مرکزی کشور هدایت می نماید.حجم سازه عمرانی این ابر پروژه برابر با 155 هکتار می باشد.هدف نهایی از این پروژه ارتقاع حجم آب شیرین مناطق هرمزگان و بندرعباس از روزانه 8 میلیون متر مکعب به 90 میلیون متر مکعب در روز است. تکمیل فاز نخست این پروژه نوید انتقال روزانه 2000 متر مکعب آب شیرین به شهرستان سیرجان واقع در استان کرمان و 40 هزار متر مکعب آب شیرین به استان هرمزگان، شهرستان خمیر و روستاهای تابع آن را می دهد. تسکو تامین کننده ملزومات قالب بندی و تجهیزات دسترسی به ارتفاع در این پروژه عظیم ملی بوده است.شرکت آب و محیط زیست کیسون پیمانکار سازه و تاسیسات پروژه آب شیرین کن بندرعباس می باشد و با مشارکت شرکت تسکو کلیه تجهیزات قالبندی و داربست و لوازم دسترسی پروژه را طراحی و تامین نموده است . تسکو سیستم های قالب بندی و راه حل دسترسی را برای هر نوع پروژه ارائه می دهد. تمرکز بر مقرون به صرفه بودن ، سرعت ساخت ، دوام ، انعطاف پذیری از اهداف ما می باشد. تجهیزات از قبیل قالب های فلزی مدولار ،اتصالات قالبندی از قبیل میان بولت،بولت،گیره لوله به قالب،بولت عصایی،مهره خروسکی،واشرهای تخت و دولوله،پین و گوه،لوله داربستی،داربستهای مدولار،جک های سقفی،جک های شاقول کننده،لارج پانل ،قالب قطعات پیش ساخته،پلکان کارگاهی،داربست نما،داربست های صنعتی و …. از محصولات تسکو می باشد و در این پروژه استفاده گردیده است.

تسکو-تجهیزات قالبندی آب شرین کن بندر عباس کیسون
تجهیزات قالبندی آب شرین کن بندر عباس کیسون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهندس زمانی
مدیر فروش
0912-8888904
zamani@teskoco.com