جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پروژه پل کابلی لالی – خوزستان

طراح: مهندسین مشاور هگزا

پیمانکار: شرکت ساختمانی بلند پایه

شرکت تسکو مفتخر است برای اولین بار اقدام به طراحی و ساخت قالب لغزنده پایه های (پایلون) بتنی پل کابلی لالی در خوزستان اقدام نمود.کلیه مراحل طراحی قالب از جمله جک های هیدرولیک و یوک و پانل متغیر مقطع قالب توسط تسکو انجام پذیرفت.

از آنجایی که با آبگیری سد گتوندعلیا حدود 20 کیلومتر از جاده مسجدسلیمان به لالی در دریاچه قرار گرفته و مستغرق می شود، احداث پل بزرگ لالی و جاده های طرفین آنها با هدف جایگزین کردن محور موجود و برقراری ارتباط بین شهرهای مذکور و عبور لوله های نفت و گاز در منطقه به مرحله اجرا درآمد.

پل لالی از نوع کابلی و دارای عرشه فلزی با پایه ها و پایلون های بتنی و کابل های ترکه ای بوده و با روش نصب تلفیقی پیشرانی – بالابری در ارتفاع 155 متری از کف رودخانه کارون ساخته شده است.

برای احداث جاده های جایگزین و پل لالی با مجموع 16.4 کیلومتر در شرایط بسیار سخت کوهستانی و با صعوبت بالای منطقه، چهار میلیون متر مکعب سنگ برداری انجام شده است. با توجه به مشخصات این پل و موقیت منطقه پس از آبگیری سد گتوند علیا ؛پل لالی به یکی از جاذبه های خوب گردشگری استان خوزستان تبدیل می شود. طرح سد و نیروگاه گتوندعلیا بعنوان بلندترین سد خاکی کشور در استان خوزستان و در پنج کیلومتری شهرستان گتوند، به مراحل پایانی عملیات اجرایی خود رسیده  و در سال 1390 آبگیری شده است.

شرکت تسکو مفتخر است تامین کننده قالب های فلزی این پل که یکی از بزرگترین پل های کابلی کشور می باشد ، بوده است. ساخت قالب لغزنده با مقطع متغیر و شیبدار برای اولین بار طراحی و اجرا شده است. جا دارد از همکاری صمیمانه آقایان مهندس سماواتی و فاضلی و جناب اقای بخشی که در طراحی و ساخت قالب لغزنده کمک های  فراوانی به شرکت تسکو کردند تشکر کنیم.

مهندس زمانی
مدیر فروش
0912-8888904
zamani@teskoco.com