جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش تصویری تولید قالب منهول بتنی

قالب فلزی منهول

منهول بتنی چیست؟

منهنول بتنی سازه‌ای است که در زیر زمین نصب شده تا امکان دسترسی به تاسیسات مانند فاضلاب و سیستم‌های زهکشی را فراهم کند. منهول یا آدم‌رو فضایی است که برای دسترسی به داخل کانال‌های فاضلاب و برق ایجاد می‌شود. بیش از ۷۰ درصد فضاهای آدم رو در ایران از نوع منهول بتنی است. اجرای منهول به صورت درجا هزینه بر و پر ریسک است. انواع منهول بتنی پیش ساخته سرعت اجرای بالایی دارد و هزینه اجرای پروژه را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. این نوع منهول با قالب بتن فلزی تولید می‌شود. منهول پیش‌ساخته را باید دست کم ۵ روز پیش از اجرا عمل آوری کرد تا شرایط لازم برای حمل را داشته باشد.

منهول پیش‌ساخته بتنی

برای اجرای این نوع منهول قالب‌های فلزی در کارخانه طراحی و تولید می‌شوند. درپوش منهول، واحد بازرسی، درپوش دال، بدنه منهول و بخش محفظه پایینی از بخش‌های اصلی منهول پیش‌ساخته است. در منهول فاضلاب، بالای پایه محفظه‌، فضای ورودی و خروجی لوله و نقاط اتصال قرار گرفته است. قیمت منهول فاضلاب پیش‌ساخته در مقایسه با شرایطی که منهول به صورت درجا اجرا ‌شود ارزان‌تر تمام خواهد شد.

مراحل طراحی قالب‌های بتن سفارشی

گام اول در طراحی قالب‌های خاص از جمله قطعات پیش‌ساخته بتنی منهول تصمیم گیری در تعیین ضخامت ورق قالب است.

فاکتور فوق بستگی به متغییراتی از جمله تعداد دفعات مورد نیاز بتن‌ریزی، حجم و  فشار بتن‌ریزی دارد.

تعیین تعداد قطعات قالب در گام بعدی انجام می‌شود. لازم به ذکر است تمامی موارد ذکر شده با مشتری هماهنگ شده و پس از توافق متغییرات طرح اولیه ترسیم می‌شود.

پس از تایید طرح اولیه توسط واحد فنی، نقشه‌های ساخت محصول آماده می‌شود.

بیش از دو دهه است که طیف وسیعی از قالب‌های مدولار و قالب‌های خاص در کارخانه تسکو تولید می‌شود. ما انواع قالب‌های بتن فلزی را برای پروژه‌های عمرانی و صنعت بتن پیش‌ساخته تولید می‌کنیم.

 
قالب خاص فلزی بتن
طراحی و ساخت قالب منهول بتنی در کارخانه تسکو

 

ساخت قالب منهول بتنی در کارخانه تسکو
تولید قالب منهول بتنی

 

قالب منهول بتنی
تولید قالب فلزی سفارشی در کارخانه تسکو

 

طراحی قالب بتن منهول
طراحی قالب بتن منهول

قالب بتن‌های مخروطی که اساساً منهول عریض‌تر را با ساختار مخروطی شکلی به طول یک متر به سطح متصل می‌کند که اندازه نقطه دسترسی را محدود می‌کند، تقویت مورد نیاز را کاهش می‌دهد و فضای بیشتری را برای زیرساخت‌های نصب شده در اطراف آن می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهندس زمانی
مدیر فروش
0912-8888904
zamani@teskoco.com